پرسیار: وتەی: (وَدَانِيَةً عَلَيْهِمْ ظِلَالُهَا)، ئاماژەیە بۆ ئەوە سێبەر هەیە لە بەهەشدا، سێبەریش ئەوکاتە دروست دەبێت کە خۆر هەبێت، ئایەتی تر ئاماژەی بۆ ئەوە کردووە کە خۆر لە بەهەشتدا نییە: (لَا يَرَوْنَ فِيهَا شَمْسًا وَلَا زَمْهَرِيرًا)؟
وەڵام لە چەند ڕووەوەیە:
١ـ سێبەری دارەکانی بەهەشت بەهۆی نوری قەندیلەکانی عەرشە یان بەهۆی نوری عەرشەوەیە. (فتح الرحمن) للأنصاري لاپەڕە (٤٧٤).
٢ـ (الظِّلال) لە بەهەشتدا دەستەواژەیەکە بۆ زۆری دار و درەخت و کۆشک و تەلار بەکارهاتووە، ئەگەرنا خۆر نییە لە بەهەشتدا مرۆڤ ئەزیەت بدات تا بچێتە ژێر سێبەری لەبەر گەرما. (تفسير ابن عطية) (٥/٤٢١).
٣ـ مەبەست لە ـ (ظلال) خۆشی و ئیسراحەتی بەهەشتە، وەک وتەی: (عَيشٌ ظَليلٌ) (فتح الباري) لابن حجر (٦/٣٢٦).
٤ـ خوای گەورە بۆ هەموو شتێک هۆکاری داناوە، کە هۆکار کردەوە و حیکمەتی خوا بەدیار دەخات، توانای خوای گەورە تەنها لەوەدا نییە شت بێنێتەدی بەهۆی هۆکارەوە، بەڵکو توانای لەسەرووی هەموو شتێکە شت دێنێتەدی بێ هۆکاریش، سێبەر دێنێتەدی بێ ئەوەی خۆر هەبێت. (حادي الأرواح) لابن قیم لاپەڕە (١٩١).