پرسیار: دروستە نوێژ لەسەر کۆمەڵێک جەنازە بکەیت پێکەوە؟
وەڵام: زانایان دەڵێن دروستە یەک نوێژ لەسەر زیاتر لە یەک مردوو بکەیت بە یەکجار ئەگەر ئامادەبوون، وە دروستیشە نوێژ لەسەر یەک یەکیان بکەیت بە جیا، بەڵگه:
١ـ عن نافعٍ: (أنَّ ابنَ عُمرَ صلَّى على تِسعِ جنائزَ جميعًا، فجعَل الرِّجالَ يَلُونَ الإمامَ، والنِّساءَ يَلينَ القِبلةَ، فصفَّهُنَّ صفًّا واحدًا، ووُضِعتْ جِنازةُ أمِّ كُلثوم بنتِ عليٍّ، امرأةِ عمرَ بنِ الخطَّاب، وابن لها يقال له: زيدٌ؛ وُضِعَا جميعًا، والإمامُ يومئذ سعيدُ بنُ العاص، وفي النَّاسِ ابنُ عُمَرَ، وأبو هريرة، وأبو سعيد، وأبو قَتادة، فوُضِع الغلامُ ممَّا يلي الإمامَ، فقال رجلٌ: فأنكرتُ ذلك، فنظرتُ إلى ابنِ عبَّاس، وأبي هُريرة، وأبي سعيدٍ، وأبي قَتادة، فقلتُ: ما هذا؟ قالوا: هِي السُّنَّة). أخرجه النسائي (١٩٧٨)، وابن الجارود في (المنتقى) (٥٤٥)، والدارقطني (١٨٥٢)، والبيهقي (٦٩١٩). حسن إسناده النووي في (الخلاصة) (٢/٩٦٩)، وصحح إسنادَه ابنُ القيِّم في (تهذيب السنن) (٢/٤٢٢)، وابن الملقِّن في (تحفة المحتاج) (١/٦٠٤)، وابن حجر في (التلخيص الحبير) (٢/٧١٦)، وصححه على شرط الشيخين الألبانيّ في (أحكام الجنائز) (١٣٢).
٢ـ جیاوازی نییە لەنێوان زانایان لەسەر دروستی نوێژ کردن لەسەر جەنازەکان، جا بە یەکجار نوێژ لەسەر هەمووان بکات پێکەوە یان بە جیاجیا نوێژیان لەسەر بکات. (المغني) لابن قدامة (٢/٤١٩).
٣ـ مەبەست لە نوێژ دوعا کردنە بۆ مردوو، نوێژ کردن لەسەر هەمووان پێکەوە دەکرێت جا مردووەکان نێرینە بن یان مێینە، یان نێرینە و مێینە بن پێکەوە. (مغني المحتاج) للشربيني (١/٣٤٨).